top of page
  • Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Atsiskaitymai už paslaugas

Pastebėjome, kad pastaruoju metu dažnos diskusijos apie galimybę atsiskaityti banko kortele grožio salonuose. Viena vertus, klientai neretai susiduria su problema, jei neturi grynųjų pinigų ar negavo informacijos, kad nebus galimybės atsiskaityti kortele. Kita vertus, salonų vadovai ir kirpėjai kalba, kad tai gana sudėtinga suorganizuoti. Net paprašyti apie tai padiskutuoti dauguma nesutiko, nors tai tikrai svarbu. Kai kurių salonų vadovai keliais žodžiais paminėjo svarbiausią kliūtį, kad kiekvienas meistras dirba su savo individualia apskaita, tad dažniausiai pasiūlo klientams apmokėjimą daryti pavedimu elektroninėje bankininkystėje. Tačiau daugiausia atsiskaitymų už paslaugas gauna grynaisiais pinigais. Žinodami grožio meistrų darbų grandinę, suprantame, kad paslaugoms jiems reikia kosmetikos priemonių, tad pasidomėjome, kokios tendencijos vyrauja bendraujant tiekėjams su grožio salonais.



UAB „Sirowa Vilnius“ pardavimų vadybininkė Kristina Kuprienė


Klientų turime daug ir įvairių! Dažniausiai jie nori gyvo bendravimo ir konsultacijos, todėl užsakymus pateikia telefonu savo regiono vadybininkei arba skambina į užsakymų liniją. Daug klientų savo užsakymus siunčia ir el. paštu, tiksliai ir aiškiai pildydami užsakymo formas. Aš taip pat aktyviai dirbu ir socialiniuose tinkluose: „Facebook Messenger“, „Instagram“, „Viber“. Klientams labai patogu bendrauti per socialinius tinklus. Netrukus pradės veikti ir B2B užsakymų platforma, kurioje mūsų klientai galės patogiai ir jiems tinkamu metu pateikti savo užsakymus, matyti visas naujienas. Greitai, patogiai, aiškiai ir suprantamai.Kiekvienas klientas skirtingas, tad renkasi sau priimtiniausią būdą!


Dalis salonų užsakymus teikia centralizuotai, bet daugiausia prekių užsisako individualiai. Manau, tai dėl to, kad vieni salonai nuomoja darbo vietas, kiti sudaro darbo sutartis su plaukų stilistais. Tai labai priklauso nuo salono vidaus politikos.


Per pastaruosius metus, kurie įnešė pasikeitimų ir apribojimų, klientai pradėjo daugiau atsiskaityti pavedimais arba kurjeriui kortele prekių pristatymo metu. Tai labai patogu tiek klientams, tiek mums. Atsiskaitymo būdų yra įvairių, tad šiuo metu klientai gali rinktis jiems priimtiniausią!


Reikia paminėti, kad plaukų stilistai labai kūrybiški žmonės, jie kuria grožį, meną ir siekia tobulų rezultatų darbe, tad tikslūs skaičiai – ne jų stichija. Vis dėlto skaičiuoja visi – tik vieni daugiau, kiti mažiau. Tikiu, tai jiems padeda įvertinti savo veiklą.



UAB „Eiva Beauty“ pardavimų ir plėtros vadovas Ignas Silevičius


Koks priemonių užsakymo būdas populiariausias? Telefonu, el. paštu ar internetinėje parduotuvėje?


Populiariausias užsakymo būdas vis dar išlieka telefonas: panašu, kad žmonės pripratę prie gyvo bendravimo, nors kartais tai nėra patogu ir pačiam užsakančiam klientui. Jei priskirtas vadybininkas užsiėmęs, o klientui darbo diena, gali prireikti ir 3–5 skambučių per dieną, stengiantis vieniems kitus pagauti patogiu metu ir pateikti užsakymą. El. paštu užsakančių klientų proporcija palaipsniui didėja, bet dažniausiai tai tie salonai, kurie stengiasi veiklą centralizuoti, turi administratorę, kuri pasirūpina, kad reikiamos prekės būtų užsakytos. Iš tokių klientų dažniausiai užsakymus gauname el. paštu. Tokiu atveju kontaktas reikalingas, jei reikia patikslinimų, o gyvas bendravimas labiausiai lieka apie kitus bendradarbiavimo klausimus. Šiuo metu patys neturime galimybės pasiūlyti, kad klientai užsakymus pateiktų internetinėje parduotuvėje, tačiau yra idėjų ir ieškome tinkamiausio sprendimo. Čia svarbu, kad pats procesas visiems būtų maksimaliai patogus, efektyvus ir nesudarytų klaidų rizikos. Nedarome skubotų sprendimų, geriau devynis kartus pamatuot ir dešimtą kirpti užtikrintai.


Dažniausiai užsakymai centralizuoti ar kiekvienas kirpėjas užsisakinėja atskirai?


Labai priklauso nuo to, kaip darbas organizuotas pačiame salone. Ten, kur veikia įmonė ir yra administratorė, dažniausiai ir kosmetikos politika bus bendra, tad ir prekių užsakymai centralizuoti. Vis dėlto šiuo metu didžioji dalis kirpėjų dirba savarankiškai, tad ir prekių užsakymais rūpinasi savarankiškai. Gali būti ir tokių atvejų, kad salone dirba šeši meistrai ir kiekvienas sprendžia savarankiškai tiek rinkdamasis kosmetiką, tiek administruodamas užsakymus. Kartais tai lemia ir vidinė konkurencija – kad ir noras išsiskirti iš kolegų ir dėl to dirbti su kita kosmetika. Būčiau linkęs manyti, kad šioje vietoje visi kažkiek pralaimi, nes tiek kirpėjai, rinkdamiesi bendrą kosmetiką, turėtų geresnę derybinę poziciją, tiek tiekėjui būtų paprasčiau ne tik užsakymų administravimo klausimai, bet daug svarbesni pačiam profesionalui, dirbančiam su kosmetika: technologinis palaikymas, konsultavimas ir naujienų pristatymas.


Ar sudaromos su salonais konsignacijos sutartys?


Su salonais tokios sutartys sudaromos, bet jų yra labai ribotas skaičius ir tam yra visa eilė priežasčių. Bet kuris tiekėjas, prisiimdamas konsignacijos sutartį, supranta, kad savo lėšomis finansuoja kliento veiklą, tad tokiai partnerystei visų pirma reikia didelio pasitikėjimo ir patikimumo, dažnai ir ankstesnės partnerystės patirties, kad būtų galima prisiimti šią riziką. Kaip ir bet kurioje verslo situacijoje, aš manau, pavyzdžių galima rasti įvairių, o atsakymas dažniausiai bus – kokia suinteresuotų pusių motyvacija.


Kaip dažniausiai linkę meistrai atsiskaityti – grynaisiais ar pavedimu?


Kirpėjų atsiskaitymo rinkoje vis dar dominuoja grynieji pinigai. Manau, tai tiesiogiai susiję su tuo, kad ir patys meistrai, dirbdami savarankiškai, atsiskaitymus renka grynaisiais pinigais. Mes turime COD paslaugą – tai atsiskaitymo grynaisiais su kurjeriu paslauga, kuri šiuo metu gana aktyviai naudojama, taip pat atsiskaitoma ir su pardavimų vadybininkais. Esu tikras, kad kol kirpėjai neturės paprastų patogių įrankių elektroniniams atsiskaitymams, tol ir su tiekėjais bus atsiskaitoma grynaisiais pinigais, nes taip tiesiog patogiau negu keliauti į banką, pildyti sąskaitas, jungtis prie elektroninės bankininkystės. Juk viską gali išspręsti vieno kontakto metu – gavai priemones ar aplankė vadybininkas, tuo pačiu ir atsiskaitymai sutvarkomi, nereikia tam skirti papildomo laiko. Iš šios perspektyvos aš tikrai suprantu meistrus. Tiesa, nereikėtų susidaryti vaizdo, kad elektroniniai atsiskaitymai neegzistuoja. Jų tikrai yra ir galime pasidžiaugti kasmet augančia proporcija. Vis daugiau meistrų už pirkinius atsiskaito pavedimais, bet, atsakant į klausimą, – dažniausia, populiariausia atsiskaitymo priemone išlieka grynieji pinigai. Tačiau tie salonai, kurie veikia kaip įmonės ir veiklą administruoja centralizuotai, – priešingai, kone visus atsiskaitymus atlieka elektroniniu būdu. Tad, aš manau, labai paprasta: nuo pasirinkto veiklos tipo priklauso ir likusi verslo administravimo infrastruktūra.


Ar susumuoja kirpėjai savo mėnesio apyvartą, išleidžiamą kosmetikai?


Tokių duomenų mes tikrai neturime ir sunku būtų įvertinti. Manau, kad tai tikrai priklauso labai individualiai nuo kiekvieno žmogaus asmeninių savybių. Kadangi kirpėjai patys save įdarbina, natūralu, tai žmonės, turintys verslumo gabumų, tad aš būčiau linkęs manyti, kad skaičius supranta ir savo išlaidas, ir pajamas įsivertinti sugeba. Turime klientų, kurie savo iniciatyva derina apyvartas, prašo išklotinių, tad būčiau linkęs manyti, kad vis dėlto su skaičiais draugauja.




UAB „Evelita“ Regioninės prekybos vadybininkas Dovydas Šerpytis


Koks priemonių užsakymo būdas populiariausias? Telefonu, el. paštu ar internetinėje parduotuvėje?


Gyvas bendravimas duoda daugiausiai rezultatų. Lankant klientus jų kirpyklose, tuo pačiu dar suteikiama ir konsultacija. Ypač dėl to, kad kiekvienas klientas užsisako atskirai sau. Elektroninė prekyba taip pat populiari, tik klientas turi aiškiai žinoti, ko nori.


Ar sudaromos su salonais konsignacijos sutarys?


Konsignacija reikštų atsiskaitymą po realizacijos. Mes taikome mokėjimo atidėjimo atitinkamam terminui taktiką. Anksčiau terminas buvo ilgesnis, šiuo metu – trumpesnis.


Kaip dažniausiai linkę meistrai atsiskaityti – grynaisiais ar pavedimu?


Dažniausiai atsiskaito grynais pinigais. Dabar jau daugiau klientų išmoko pervesti per banką arba atsiskaito kurjeriui pristatymo metu. Tai labai palengvina darbą.


Ar susumuoja kirpėjai savo mėnesio apyvartą, išleidžiamą kosmetikai?


Na, šito mes nežinome, tai klientų „virtuvė“. Manau, visi žmonės skaičiuoja, ypač, praėjus dviem uždarymams.



Salono „Expert“ vadovė Renata Navickė


Ar jūsų salone klientai už paslaugas, priemones gali atsiskaityti kortele?


Taip, mūsų salone apie 80 % klientų atsiskaito kortele, tad tai tikrai nemaža dalis

Ar finansiškai tai jums naudinga, patogu?


Finansiškai, žinoma, kad nenaudinga. Tai ir aparato nuomos mokestis, atsiskaitymo mokestis – kai viskas susideda, tai didina išlaidas. Vis dėlto mes šia tema net nediskutuojame, nes klientų aptarnavimas kuriamas tam, kad klientui būtų lengva, patogu ir komfortiška salone visais atžvilgiais. Klientai vertina tokią galimybę, o mes galime kurti ne vienkartinius santykius su klientais, mąstyti apie ilgalaikę perspektyvą.


Šiaulių banko komunikacijos specialistė Monika Rožytė


Kortelių skaitytuvo išlaidos susidaro iš dviejų dalių – terminalo nuomos ir išlaidų už operacijas.


Terminalo nuomos mokestis priklauso nuo terminalo tipo ir gali svyruoti iki 15 eurų per mėnesį. Renkantis kortelių skaitytuvą, reikėtų atsižvelgti į tai, kaip salone vyksta mokėjimai – visuomet vienoje vietoje (tokiu atveju užteks stacionaraus skaitytuvo) ar terminalas turi būti nešiojamas.


Kalbant apie išlaidas už operacijas, tarkime, kad vidutinė atsiskaitymo suma yra 20 eurų, o bendra mėnesio atsiskaitymų suma – 1000 eurų. Tokiu atveju bendros išlaidos už operacijas ir kortelių skaitytuvą gali sudaryti apie 23,50 euro (arba maždaug vieno vizito pas specialistą vidutinę kainą). Žinoma, geriausia kreiptis į paslaugos tiekėją, kuris tiksliai galės įvertinti ir pasiūlyti konkrečiam verslui tinkamiausius sprendimus.


Kodėl verta naudotis atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis paslauga?

  • Didesni pardavimai

  • Gausesnis klientų ratas Tyrimai rodo, kad net 25 % pirkėjų atsisako pirkinio ar paslaugos, jeigu nebuvo sudaryta galimybė atsiskaityti mokėjimo kortele.

  • Sutaupoma laiko Atsiskaitymas mokėjimo kortele dažniausiai vyksta greičiau nei grynųjų pinigų skaičiavimas, patikrinimas, po to grąžos atidavimas.

  • Išvengiama klaidų Naudojantis atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis paslauga, mažinama rizika gauti netikrų pinigų ar suklysti perskaičiuojant grynuosius pinigus ir atiduodant grąžą.


Specialus pasiūlymas naujiems klientams:

  • 3 mėnesius netaikomas terminalo nuomos mokestis;

  • operacijų mokesčiai – 0,80 % + 0,01 Eur nuo atsiskaitymo mokėjimo kortele sumos už kiekvieną atsiskaitymą.



Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lietuvoje Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius


Atsiskaitymai kortelėmis nuolat auga. Pavyzdžiui, „Swedbank“ duomenimis, šių metų gegužės mėnesį kortelėmis buvo atsiskaityta 22 mln. kartų. Tokie skaičiai verslui sako viena: siūlyti atsiskaitymus kortelėmis tampa būtinybe.


„Swedbank“ siūlomi atsiskaitymo kortelėmis skaitytuvai gali būti stacionarūs, nešiojami arba išmanieji.


Renkantis variantą savo verslui, reikia apsvarstyti, kaip dažnai skaitytuvas bus naudojamas. Pavyzdžiui, jei per dieną vykdomi 25 ar daugiau atsiskaitymų, tuomet rekomenduojame rinktis stacionarų arba nešiojamąjį skaitytuvą. Jei vienoje patalpoje savarankiškai dirba keli kirpėjai, tokiu skaitytuvu daug paprasčiau dalintis. Sprendimas, kurį variantą konkrečiai rinktis, priklauso nuo to, kaip įrengtos patalpos, koks interneto ryšys jose yra ir kaip jose aptarnaujami klientai. Jei patalpose nėra fiksuoto (laidinio) interneto, tuomet rinkitės stacionarų kortelių skaitytuvą su SIM kortele, o jei klientai atsiskaito paslaugos teikimo vietoje (t. y. nėra administratorės, kuri priima mokėjimus ir juos priima patys meistrai), tuomet tiks nešiojamasis kortelių skaitytuvas. Jam taip pat prireiks SIM kortelės.


Jei kirpykloje yra fiksuotas (laidinis) internetas, o mokėjimai priimami vienoje vietoje, tuomet puikiai tinka stacionarus kortelių skaitytuvas, kuriam SIM kortelės nereikia.


Jei vis dėlto atsiskaitymų per dieną būna mažiau nei 25, galima rinktis išmanųjį skaitytuvą. Jis mažytis ir patogus, jį kiekvienas meistras naudos individualiai ir galės priimti atsiskaitymus bet kurioje vietoje (pavyzdžiui, dalyvaudamas parodoje Lietuvoje, ne tik paslaugų teikimo vietoje, salone), o atsiskaitymams užtikrinti pakaks turimo išmaniojo telefono.


Apsisprendus įsidiegti atsiskaitymo kortelėmis galimybę, banko konsultantai, išklausę meistrų poreikius bei pakalbėję apie techninius niuansus, pasiūlys tinkamiausią variantą. Be to, norisi paminėti, kad naujiems klientams suteikiamos itin palankios paslaugos įdiegimo sąlygos.


Šiuo metu naujiems klientams taikomas toks pasiūlymas:

  • Skaitytuvo nuomos mokestis netaikomas pirmuosius du mėnesius!

  • Banko nuomojami skaitytuvai*.

  • Aptarnavimo mokestis už kiekvieną operaciją**:

  • AB „Swedbank“ išduota mokėjimo kortele – 0,85 % + 0,01 Eur;

  • kito banko išduota mokėjimo kortele – 0,99 % + 0,01 Eur.

63 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page