top of page
  • Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Diskusija apie plaukų šviesinimą

Šiame numeryje pristatome daug informacijos apie plaukų šviesinimą – itin aktualią salonuose teikiamą paslaugą. Meistrams tenka ne vienus metus mokytis ir semtis patirties, kol pavyksta pasiekti norimą rezultatą. O kadangi kiekvienas klientas yra labai svarbus, klysti tikrai negalima, tad kviečiame patyrusius meistrus pasidalinti plaukų šviesinimo žiniomis ir paslaptimis. Galbūt čia rasite atsakymus į kai kuriuos rūpimus klausimus.

Irenijus Marozas, „Artego“ kompanijos technologas

Keliais tonais optimalu šviesinti plaukus, norint gražaus rezultato?


Pirmiausia reikia susitarti, kas yra gražu. Man gražu tai, kas atrodo sveikai, t. y. kai plauko struktūra užpildy­ta ir geba atspindėti šviesą. Bet koks plaukų šviesinimas yra manipuliacija su plauko struktūra. Kalbėti, kiek tonų šviesinti optimalu, ne visai korektiška, nes meistrai nuo­lat susiduria ir su tamsiais plaukais, kurie praradę visas sveiko plauko ypatybes. Ir priešingai – meistras ekspertas (gebantis spręsti problemas ir sudaryti sprendimo planą) gali gražiai nušviesinti net juodus plaukus.


Kuo ypatinga šviesinimo miltelių sudėtis?


Šiuolaikinėse sudėtyse yra per daug sudedamųjų me­džiagų ir žinoti jų poveikį plauko struktūrai, ypač naudo­jant kelis produktus, darosi labai sunku. Paminėsiu, į ką mes, meistrai, turime kreipti dėmesį.


Šviesinamųjų miltelių pagrindą sudaro persulfatai: amonio persulfatas, kalio persulfatas, natrio persulfatas. Jie gali būti ir vieni, ir kartu. Tai labai agresyvūs produktai, kurie labai intensyviai veikia plauko struktūrą. Susitarki­me, kad nėra gero ar blogo produkto, svarbu žinoti, kaip tinkamai pasirinkti pagal situaciją.


Ką reikia žinoti: meistrai vis dar nesupranta, kad užra­šai ant priemonių „amonnia free“, „no amonnia“ visiškai nereiškia, kad priemonė saugesnė, o su milteliais viskas dar ir atvirkščiai. Amonio persulfatas iš išvardytų yra švel­niausiai veikiantis.


Dar svarbu žinoti, kad miltelių sudėtyje yra buferių. Tai medžiagos, kurios palaiko stabilų produkto pH. Dėl jų, net sustojus plauko šviesinimo procesui, plauko struktūros ar­dymo procesas tęsiasi visą laiką, kol priemonė ant plaukų.


Taip pat milteliuose gali būti naudingų medžiagų, to­kių kaip baltymai, „pleksai“ ir kt., kurios mažina (svarbu suprasti, kad jos neatkuria: ir griauti, ir kurti vienu metu neįmanoma) agresyvų jų poveikį arba atlieka emulsiklio (tekstūros) funkciją.

Ar šviesinimas turi kainuoti brangiau už paprastą dažymą?


Įsivaizduokime idealią situaciją, kai plaukai atrodo sveiki ir mes turime pašviesinti šaknis. Net tuomet mums reikės atlikti papildomą dažymą, tonavimą ar kaip kitaip užpildyti plauko struktūrą (milteliai, priešingai nei dažai, vienu metu to padaryti negali), bet realybė dažniausiai kitokia – netolygi spalva, porėti plaukai. Juk neretai gei­džiama madingomis technikomis atliekamo rezultato iš paveiksliuko. Norint tai padaryti, reikia daug žinių, prie­monių ir laiko. Tad atsakykite patys.



Oksana Donelaitė-Dūdienė, „Revlon Professional“ technologė

Kreminių šviesinimo dažų sudėties ypatumai: į ką reikia atkreipti dėmesį?


Šviesindama visada įdedu neutralizuojamosios prie­monės „Magnet“, kad plaukuose esanti geležis ir kalkės, aplipusios plaukus, netrukdytų šviesinti ir išgauti norimą atspalvį. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad rinkoje jau yra dažų su moderniomis technologijomis, ir nepabijoti išsibandyti naujovių. Aš renkuosi dažus, kuriuose yra hi­alurono, sojų baltymų, aktyviojo deguonies, maksimalios neutralizacijos pigmentų ir naujos kartos žvilgesio mole­kulių. Toks derinys leidžia dažant nesausinti plaukų, net­gi šviesinant penkiais švariais tonais, aktyvusis deguonis užtikrina didesnę skvarbą ir nereikia didesnio pažeidimo, norint labiau pašviesinti. Maksimalios neutralizacijos pi­gmentai netrukdo šviesinti ir suteikia ne tik natūralių pigmentų neutralizaciją, bet ir ilgalaikę šaltą, taip dažnai klienčių prašomą, spalvą, o žvilgesys po šviesinimo ir ne­sielektrinantys galiukai jau irgi nebe naujiena.


Kas domisi sudedamosiomis medžiagomis, patarsiu ne susitelkti į vieną medžiagą ir jos naudą ar žalą, bet žiūrėti į visą derinį ir jo koncentraciją. Pavyzdžiui, maistinė druska. Žiupsnelis sriuboje atskleis skonio harmoniją, o šaukštas stiklinėje vandens turės visai kitokį poveikį. Todėl reko­menduoju žiūrėti į bendrą grandinę, o ne vieną medžiagą.


Šviesinimo miltelių reklamose nurodomi pa­sakiški rezultatai vos ne iki dešimt tonų. Koks optimalus šviesinimo lygis?


Kadangi šviesinimo milteliai, su kuriais dirbu, yra iš­bandyti nepriklausomose laboratorijose Amerikoje ir yra patvirtinti šviesinimo lygio rezultatai, rinkoje tikrai matau labai daug rinkodaros. Aš už maksimalų rezultatą su mi­nimaliu įmanomu pažeidimu, bet nemėgstu ir krapštytis šviesindama keliolika valandų, nes neva tada mažesnis pažeidimas. Aš už komercinio laiko ir ilgalaikės plaukų kokybės santykį, todėl labai prašau visų kolegų atsakin­gai stebėti ir domėtis šviesinimo priemonių techninėmis charakteristikomis. Rinkoje tikrai labai daug rinkodaros ir manipuliacijų tonais iki dangaus, bet nepamirškite, kad svarbiausia nusistatyti natūralų kliento plaukų atspalvį ir porėtumą, apskaičiuoti šviesinimo priemonės stiprumą pagal jūsų pasirinktą techniką ir jokiu būdu nemaišyti skirtingų gamintojų techninių produktų dažymo procese.

Kokia turėtų būti šviesinimo sruogelėmis procedūros kainodara?


Sruogeles esu priskyrusi prie įprastų modelinių da­žymų, o jų kainodara labai paprasta. Išsigryninkite savo vienos valandos kainą, pavyzdžiui, mano yra 25–30 eurų. Tada skaičiuojame dažus plius keli ar keliolika eurų už foliją ar termopopierių ir laikas, per kurį išdažėte. Kai klientės klausia, kiek kainuoja dažymas, visada atsakau, kad sveriame dažus gramais ir kainą galiu tik spėti apyti­kriai, nes yra daug sudedamųjų veiksnių. Tad jeigu dažau tik viršugalvyje ir sugaištu dažydama 30 minučių, dažai apytikriai 7–10 plius folija 5, plius darbas 15, plius tona­vimas 5. Kadangi tonuoju su 5 minučių tonavimo prie­monėmis, po kurių nebereikia jokių kaukių, papildomo laiko už tonavimo darbą aš neskaičiuoju, bet jūs galite pridėti papildomą darbą. Tai maždaug taip iš patirties, tikiuosi, bus nors kiek aiškiau. Jeigu dažymo technikos sudėtingesnės, skaičiuoju ne tik laiką, kurį dirbau, bet ir laiką, kurį klientė papildomai leidžia, nes laikas – pinigai, o sudėtingos technikos atitinkamai ir pabrangsta dėl laiko.



Marina Žuravliova, „Wella Professionals“ technologė

Kaip naujieji šviesinimo produktai padeda įgyvendinti sudėtingas dažymo technikas?


Technologijos nestovi vietoje. Ir šviesinimo miltelių yra be galo daug! Šiais laikais šviesinimo milteliai padeda įgyvendinti bet kokio sudėtin­gumo dažymo technikas. Labai džiaugiuosi, kad rinkoje atsirado nauji milteliai „WellaPlex“, kurių sudėtyje taikoma technologija „Bond Build“, atkurianti jungtis plauko viduje. Dėl šios technologijos plauko kokybė taip nenukenčia.


Tonavimo vaidmuo siekiant gražiai pašviesinti?

Tonavimas – labai svarbus baigiamasis žingsnis po šviesinimo. Tonuo­jant uždaroma plauko kutikulė ir plaukas atrodo pripildytas bei sveikas. Labai dažnai girdžiu, kad blondinės išeina iš salonų geltonais plaukais. Taip gali būti dėl to, kad meistras tonuodamas nepašalina po šviesinimo likusio geltono pigmento.


Kuo ypatinga šviesintų plaukų priežiūra namuose?


Ne paslaptis, kad, norint turėti labai gražius šviesius plaukus, juos rei­kia prižiūrėti papildomai. Viena pagrindinių šviesiaplaukių problemų ta, kad atspalvis greitai išsiplauna. Taip būna todėl, kad po šviesinimo mes išimame iš plauko pigmentą. Plaukas lieka tarsi tuščias viduje. Todėl atliekamas tonavimas, kad pripildytume plauką pigmentais. Tonavimas išsilaiko apie 24 plovimus. Namuose būti­na naudoti šampūnus dažytiems plaukams. Tokie šampūnai užrakina spalvos molekules ir ji išlieka ilgiau. Yra šampūnų su mėlynais pigmentais, jie padeda išlaikyti šaltą blondinės ats­palvį. Labai rekomenduoju tonuojamuosius balzamus, jie suminkština plauką ir suteikia dar atspalvio. Naudokite ir plaukus atkuriančias kaukes. Patarčiau kuo mažiau tiesinti šviesintus plaukus, nes nuo karštų elektros prietaisų plaukų spalva taip pat blunka ir netgi geltonuoja.


Jurijus Levčenkovas, kirpėjas stilistas, salono „YURY salon“ Vilniuje savininkas

Kaip tiksliai atlikti plaukų dažymą?


Žiūrint, kokį dažymą atliekate: ar tepate plaukų šaknis, ar galus, ar dažote sruogeles, galbūt daro­te sudėtingus dažymus. Visur reikia tikslumo. Esu sutikęs daug koloristų ir daugybė jų labai skuba, o skubėjimo šiame darbe tikrai nereikia. Reikia būtent tikslumo. Netgi tiksliai tepti šaknis reikia mokėti – ir tiksliai, ir greitai, ir tinkamai parinkti spalvas.

Jei kalbėsime apie šaknų dažymą, svarbu tiks­liai ir neskubant ištepti apatinę pakaušio dalį, tepti plonesnėmis sruogelėmis. Be to, dažant viršugalvį dažų paprastai ima mažėti ir meistrai pradeda juos taupyti. Netaupykite! Jei reikia pridėti 5 ar 10 g, tai ir pridėkite – viršu­tinė zona taip pat turi būti visiškai padengta dažais. Trečias svarbus dalykas dažant šaknis – ties kontūru viskas turi būti tiksliai užtepta. Tai tokie trys dalykai, kuriuos rekomenduoju.


Kalbant apie sruogeles, čia taip pat reikia tikslumo. Sruogelės dažnai dažomos tik paviršiuje, bet, mano nuomone, jos turėtų būti išdėliotos visose zonose. Antras dalykas – reikia stengtis, kad antro ar trečio dažymo metu sruogelės neuždengtų viena kitos. Aš prieš griežtas linijas. Ataugant plaukams atsiranda didžiulis kontrastas, o klientams tai nepatinka. Norint to išvengti, reikia taikyti sudėtingus dažymus su išsiliejimu, tepti arba ant tų pačių sruogų arba, kur per šviesu, netepti visai, atsižvelgti į plaukų ilgį. Naudokite daugiau juve­lyrinių arba mikrosruogelių. Tai labai smulkios sruogelės, o ataugant plaukams neišryškėja tokia linija, kaip nutinka po klasikinio dažymo.


Tiesa, mano manymu, sruogelės yra visiški 90-ieji, sakyčiau, tikra atgyvena, jau po truputį besitraukianti į šešėlį. Atsiranda sudėtingų dažymų su spalvos raštais, persipinančiomis spalvomis, dažymai su išsiliejimu, kai spalva iš tamsesnių atspalvių pereina į šviesesnius. Su­dėtingas dažymas užima gerokai daugiau laiko nei įprastas ar sruo­gelių dažymas.


Esu parašęs knygą „AirTouch“ ir visos variacijos“. Joje pasakoju apie sruogelių dažymą, spalvos išsiliejimus, raštus, apie 147 niuan­sus, kurie yra labai svarbūs ir sukuria kokybę. Sudėtingam dažymui reikia labai daug kruopštumo ir tikslumo. Knygoje dalinuosi savo pa­tirtimi, kad ir pradedančiajam, ir jau patirties turinčiam kirpėjui būtų lengviau išgauti puikius rezultatus. Kiekvienam koloristui rekomen­duoju pradėti nuo sudėtingiausio dažymo, tuomet visi kiti dažymai atrodys labai paprasti.



Nuotraukos iš asmeninio albumo


1,586 views0 comments
bottom of page