top of page
  • Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Mados tendencijų analitikė, lektorė, stilistė Marija Palaikytė


Marija Palaikytė – mados tendencijų analitikė, lektorė, stilistė, publicistė didelį dėmesį skirianti vyrų madai. Todėl buvo labai įdomu išgirsti jos nuomonę kai kuriais klausimais. Atkreipiame dėmesį – jos mintys dažnai yra universalios ir tinka tiek vyrų, tiek moterų madai.

 

Ar vis dar išlieka riba tarp vyrų ir moterų mados tendencijų, kai, atrodo, vis dažnėja „unisex“ stilius?

 

Sakyčiau, kad mada dabar skirta ne vyrams ar moterims, o asmenybėms! Kitaip tariant, lytiškumo atskirtis darosi vis sunkiau apčiuopiama, o ilgainiui apskritai toks skirstymas išnyks. Nuo šiol mes išsivaduojame iš stereotipų ir švenčiame įvairovę. Įvairovė nebeskirsto nei pagal kilmę, rasę, lytį, amžių ar kokius nors primestus grožio standartus. Tačiau aš pati labai akcentuoju tai, kad niekada nėra vienos tendencijos, ir naujoje realybėje, kur švenčiame absoliučią individo laisvę, neturėtume pamesti tradicijų. Mūsų šūkis yra įvairovė, tačiau toje įvairovėje visada turėtų likti vietos ir klasikiniam moteriškumui bei klasikiniam vyriškumui.

 

Kaip manote, kokia spalvų paletė vyraus S/S 2024 metais?

 

Spalvos yra vienas iš elementų, ryškiausiai atspindinčių mados aktualijas. Pavyzdžiui, šiemet begalinio populiarumo sulaukusi raudona yra aiškus signalas į smūginių tendencijų viršūnes. Tačiau tai, ką žino, o kartu ir jau nori išbandyti visi – iškart yra laikina, nes greit pabosta. Aš visada siūlyčiau orientuotis į tai, kas iš tikrųjų tinka būtent jums, o tuomet į savo drabužinę įtraukti mažų aktualių elementų, kurie džiugintų ir leistų eiti koja kojon su mada, bet nepametant savęs.


Aktualiausios metų spalvos: visų pirma oficialioji metų spalva – švelnus persikas, kuri kviečia atrasti ir kitus pastelinius tonus: pistacijų žalsvą, melsvą, levandų bei rausvą. Taip pat šiemet vis dar turime daug blizgesio – ypač sidabrinio. Ieškantiesiems sodrių spalvų 2024-ieji siūlo iš naujo atrasti rudą, oranžinę, samanų žalią ir, žinoma, visus pilkus atspalvius, apie kuriuos tiek kalbame Lietuvoje peikdami pilką dangų, bet neišnaudodami tų pilkų atspalvių žavesio savo drabužiuose.

 

Kaip manote, ar populiarumo sulaukusios barzdos liks madingos?

 

Manau, kad taip, nes šias tendencijas įkvepia ir sporto kultūra, susimaišanti su populiariojo pasaulio įtaka. Keičiasi tik barzdos bei ūsų ilgio ar formos tendencijos. Kalbant apie gana ilgas barzdas – tai nebe tiek tendencija, kiek individualaus stiliaus išraiška.

 

Kas naujo vyriškų aksesuarų tendencijose?

 

Naujiena tai, kad apskritai vyriška mada pagaliau pradeda skirti ypatingą dėmesį aksesuarams. Ir kai kalbame apie aksesuarus, tai jau nebe tik funkciniai elementai, kaip, pavyzdžiui, šalikas ar dekoratyvi klasikinio stiliaus detalė švarko kišenėlėje. Dabar vyriška mada įsileidžia papuošalus: kaklo vėrinius, švarko atlapo seges ar tiesiog dekoratyvius puošnius audinius. Dar vienas svarbus vyriškos mados virsmo elementas yra rankinės. Garsiausi mados prekių ženklai pristato rankines tiek moterims, tiek vyrams skirtose kolekcijose, o ilgainiui rankinės apskritai nebebus susijusios su lytimi. Tai nėra funkcinis dokumentų ar kitų reikmenų dėklas – rankinė tampa nepamainomu šiuolaikinio vyriško stiliaus akcentu. Šiemet naujausios vyriškos mados tendencijos labai daug dėmesio skiria ir galvos apdangalams, renesansą išgyvena kaklaraiščiai, mažos kaklaskarės.

 

Sportinis, klasikinis, vadinamasis „oversize“ ir įvairiausi kiti stiliai – ar jie gali būti derinami tarpusavyje? Ar reiktų pasirinkti vieną ir jo laikytis?

 

Madoje su laiku vis mažiau taisyklių, o skirtingų stilių elementų derinimas jau seniai tapo kasdienių mados žaidimų pamatu. Tokie eklektiniai deriniai matomi ne tik gatvės madoje – mados eksperimentai ryškūs populiariojoje kultūroje ar net ant raudonojo kilimo. Mada ir naujausiomis jos tendencijomis domėtis tikrai verta, bet dar svarbiau tai, kad visų tų aprangos aktualijų nereikia bandyti pritaikyti sau. Tai, kas tinka draugei, kolegei ar įžymybei, dar nereiškia, kad tiks jums. Mes pagaliau mokomės priimti savo kūną ir ne stengtis jį pakeisti, o atrasti, kas tinka būtent mums. Nes ne mes turime keistis dėl mados, o mada yra skirta mums.


Be to, mes gyvename naujoje sąmoningumo eroje, kai pagaliau išsivaduojame iš vartotojiškos kultūros priklausomybių. Dabar stilingas žmogus yra ne tas, kuris nuolat iš pagrindų atnaujina savo drabužinę, o tas, kuris orientuojasi į kokybę, perka atsakingai ir geba oriai dėvėti jau turimus drabužius ilgai, kaskart kurdamas vis kitus jų derinius. Pagaliau mums vėl reikia savitumo, kokybės – mados, su kuria verta kurti ryšį.









Marijos Palaikytės nuotraukos iš pastarosios PITTI UOMO vyrų savaitės Italijoje.

16 views0 comments
bottom of page