top of page
  • Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

„Salonshop“ vadovė Merit Löhmus


„Geri vadovai turi daug savybių, kurios leidžia jiems vadovauti, motyvuoti ir įkvėpti savo komandas. Šios savybės tai: lyderystė, bendravimas, emocinis intelektas, strateginis mąstymas, sąžiningumas, gebėjimas spręsti problemas, valdyti laiką ir prisitaikyti. Vadovai, kurie puoselėja šias savybes, užmezga tvirtus santykius su savo komandomis, skatina veiklos rezultatus ir taip siekia organizacijos tikslų“, – pasakoja tarptautinės kompanijos vadovė Merit Löhmus. Estijoje šeimos įkurta įmonė ne vieną dešimtmetį yra aktyvi grožio srities dalyvė.


Kokia buvo jūsų pradžia įmonėje?


Pradėti dirbti įmonėje man buvo įdomi patirtis. Šeimos narys pakvietė padėti įkurti Suomijos verslo padalinį, o man buvo malonu prisidėti. Dešimt metų gyvenau ir dirbau Suomijoje, todėl jaučiausi gerai pasiruošusi padėti įmonei įsitvirtinti šioje rinkoje. Nuo pat pradžių turėjau ne tik daug nepriklausomybės, bet ir atsakomybės. Savo žiniomis ir patirtimi galėjau prisidėti prie įmonės strategijos ir sprendimų priėmimo procesų. Planavau laikinai padirbėti ir vėl grįžti į ankstesnę karjerą finansų srityje. Tačiau po 11 metų esu įmonės generalinė direktorė ir nekantrauju pamatyti, kas dar laukia ateityje.


Kokių svarbiausių tikslų turite?


Mums, kaip plaukų priežiūros priemonių platinimo įmonei, svarbiausi tikslai kyla iš mūsų vizijos, misijos ir verslo strategijos. Siekiame būti inovatoriai ir savo tikslinėje rinkoje siūlyti įsigyti aukščiausios kokybės produktų. Norime pristatyti geriausius prekių ženklus, kurie kuria vertę mūsų pagrindiniams partneriams. Kad žmonės jaustųsi ir atrodytų gražiai. Mūsų įmonės šūkis: „Because life is too beautiful to waste on bad hair!“ (Gyvenimas per gražus prastai prižiūrėtiems plaukams!)


Kaip apibūdintumėte dabartinę grožio rinką?


Plaukų priežiūros rinka yra reikšmingas visos grožio rinkos pogrupis ir išgyvena savo unikalias tendencijas bei pokyčius. Viena reikšmingiausių tendencijų plaukų priežiūros rinkoje vis dar yra didėjanti natūralių ir ekologiškų produktų paklausa. Vartotojai ieško priemonių, kuriose nėra stiprių cheminių medžiagų, sulfatų ir parabenų, galinčių pašalinti iš plaukų natūralius aliejus ir pakenkti. Tai paskatino atsirasti daugybei naujų plaukų priežiūros prekių ženklų, kurių produktuose naudojami augalinės kilmės komponentai, pasitelkiamos tvarios pakuotės.


Kita plaukų priežiūros rinkos tendencija – individualus pritaikomumas. Dauguma vartotojų ieško asmeninių sprendimų savo plaukų priežiūros poreikiams tenkinti, o prekių ženklai į tai reaguoja siūlydami asmenines konsultacijas ir pritaikytų produktų formuluotes, pagrįstas individualiu plaukų tipu.


Plaukų priežiūros priemonių rinka darosi vis įvairesnė ir įtraukesnė, o prekių ženklai gausina savo produktų linijas, kad atitiktų įvairių tekstūrų ir stilių plaukų poreikius.


Taip pat svarbų vaidmenį atlieka ir technologijos. Dauguma prekių ženklų pasitelkia dirbtinį intelektą, papildytąją realybę ir kitus skaitmeninius įrankius, kad pateiktų asmenines rekomendacijas, virtualias išbandymo patirtis ir padėtų vartotojams stebėti savo plaukų būklę.


Dirbate keliose šalyse, ar tai sudėtinga?


Veikla keliose šalyse neabejotinai didina mūsų verslo operacijų sudėtingumą. Dirbdami Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Suomijoje susiduriame tiek su iššūkiais, tiek su teigiamais aspektais. Pavyzdžiui, tai užtikrina didesnį pajamų potencialą, galimybę įgyti įvairių gebėjimų, išmokti naujų dalykų. Kaip iššūkius galėčiau paminėti būtinybę laikytis kelių teisinių ir reguliavimo sistemų, laviruoti tarp kultūrinių ir kalbinių skirtumų, prisiimti didesnes operacijų išlaidas.


Gal galėtumėte papasakoti, kaip darbas pasiskirsto dirbant šeimos versle?


Tai priklauso nuo verslo dydžio, pramonės pobūdžio ir kiekvieno šeimos nario individualių įgūdžių bei pomėgių. Mūsų įmonės steigėjai dabartinį generalinio direktoriaus ir vadovavimo vaidmenis perdavė man, tačiau vis dar yra labai svarbūs priimant strateginius sprendimus ir planuojant ilgalaikius procesus. Darbo pasidalijimas šeimos versle ne visada gali būti aiškus, be to, šeimos narių pareigos gali sutapti. Šeimos dinamika kartais gali apsunkinti darbo pasidalijimą, todėl būtina nustatyti aiškias bendravimo linijas ir lūkesčius, kad visi dirbtų siekdami bendro tikslo.



Nuotraukos autorė Jake Farra


19 views0 comments

Comments


bottom of page