top of page

„Sidabrinė gervė“ – grimo dailininkei

  • Writer: H&B PROFESIONALAMS
    H&B PROFESIONALAMS
  • Jul 7
  • 2 min read

Updated: Jul 13


Praūžus „Sidabrinėms gervėms“, labai rūpėjo pakalbinti vieną iš laimėtojų – Vaidą Navickaitę, įvertintą už „Metų geriausio grimo dailininko darbą“. Beveik tris dešimtmečius dirbanti grimuotoja išskirtinį apdovanojimą pelnė už darbą filme „Pietinia kronikas“. Daugiau apie šios specialybės ypatumus ir kelią iki didžiausių laimėjimų paprašėme papasakoti pačią Vaidą.


ree

1997–2000 m. Giedrės Fledžinskienės aukštesniojoje menų mokykloje studijavau teatrinio grimo dizaino specialybę. Šiuo metu tai – Vilniaus dizaino kolegija. Tai buvo pirmoji diplomuotų grimo dailininkų absolventų laida. Dar studijuodami buvome pakviesti į Lietuvos kino studiją – tuo metu filmavo JAV TV serialą „Robino Hudo nuotykiai“, čia ir prasidėjo mano, kaip grimuotojos, kelias. Daug kolegų ir liko kino aikštelėse, o aš po 10 metų darbo kine pasirinkau kiek kitokį formatą – į kiną grįžti fragmentiškai. Esu iš tų, kurie pirmieji kūrė reklamos, TV laidų, muzikinių klipų ir serialų industriją, iki šiol nuolat aktyviai dirbu grimuotoja su daugeliu Lietuvos ir užsienio prodiuserių kompanijų. Taip pat dirbu, kaip vizažistė salone „Bliss & Fashion“, esu Vilniaus kolegijos dėstytoja, dėstau makiažo dalyką Sveikatos priežiūros fakulteto dekoratyvinės ir higieninės kosmetologijos studentams.

 

Kaip nutiko, kad filmuojant „Pietinia kronikas“ vis dėlto ėmėtės pagrindinės grimo dailininkės pareigų?

 

Iš pradžių šiek tiek abejojau, bet su prodiusere aptarusi filmavimo detales sutikau. Tuo labiau kad tikrai sudomino scenarijus, kūrinį žinojau ir, žinoma, – režisierius Ignas Miškinis! Su juo teko nemažai dirbti įvairiuose projektuose, esame seni geri pažįstami, labai vertinu ir gerbiu jį kaip asmenybę bei talentingą režisierių!

 

Filmuojant svarbu žanras, laikotarpis ir užduotys. Filmą „Pietinia kronikas“ priskirčiau istoriniam žanrui. 1992–1994 metus atspindi to laikotarpio kostiumai, šukuosenos, grimas – visa tai kuria kostiumų ir grimo dailininkai. Svarbu tai, kad grimuotojai kine daro viską – ir plaukus tvarko, ir specialiuosius efektus daro, ir pastižą. Nors kai kurie paruošiamieji darbai – kelių aktorių modeliniai kirpimai, plaukų dažymai – buvo atliekami salonuose. Taip šio filmo aktorė Irena Sikorskytė salone „Bliss & Fashion“ tapo šviesiaplauke, keli aktoriai vyrai taip pat čia kirposi. Su pagrindinio filmo aktoriaus Džiugo Grinio šukuosena iškilo kitų iššūkių. Tų laikų madingą „aikštelės“ kirpimą atlikti galėjo ne kiekvienas meistras, tad džiaugėmės Šiauliuose radę kirpėją Ritą, kuri jau nuo anų laikų šį kirpimą buvo įvaldžiusi. Tad puikiai sukūrė įvaizdį Džiugui, na, o aš kiekvieną kiekvieną filmavimo dieną tą šukuoseną turėjau suformuoti, koreguoti. Moterų šukuosenos taip pat buvo specifinės, kartais joms reikėjo daug stipriai fiksuojančių priemonių.

 

Kiek grimuotojų dirbo komandoje?

 

Filme visada yra pagrindinė grimo dailininkė – šiuo atveju tai buvau aš. Kartu su manimi komandoje dirbo grimuotoja Rūta Padvelskytė, o kai vyko masinių scenų filmavimai – kartais ir dešimt grimuotojų kviesdavomės į pagalbą. Lietuvos grimuotojos tikrai yra labai talentingos, kūrybingos ir profesionalios, geba daug. Tai vertina tiek mūsų režisieriai, tiek užsienio prodiuserių kompanijos. Tad sulaukiame aukščiausių įvertinimų. 


ree

O „Sidabrine gerve“ grimo dailininkai apdovanojami kasmet?

 

Ne, rodos, tik ketvirti metai. Nuostabu, kad ši nominacija atsirado. Grimuotojams, kaip ir visiems filmavimo procese dalyvaujantiems departamentams, keliami dideli reikalavimai. Svarbu taip atlikti užduotį, sukurti įvaizdį, kad žiūrovas patikėtų tuo, ką mato ekrane, nustebtų gerąja prasme, žavėtųsi.



Nuotraukos iš asmeninio archyvo.


Comments


© 2019 Hair & Beauty profesionalams       Vilnius, Lithuania        +370 620 55 337        press@hairprof.lt

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page