• H&B PROFESIONALAMS

Stilistika arba žinojimas, koks turi būti visas įvaizdis, –meistro sėkmės vizitinė kortelė


Išmokti kurti? Tai tikriausiai netinkama frazė. O kaip tada mokytis ir žinias pritaikyti darbe? Nemažai klausimų ir į juos kartais gali atsakyti dairydamasis, o kartais – tikslingai ieškodamas žinių. Kaip grožio specialistui susidėlioti svarbos taškus, kalbamės su „by Atwins“ komandos nare Ieva Mašauskiene.



Kokių žinių reikia meistrui, kad gebėtų sukurti pilną įvaizdį?


Stilistika turėtų būti raktinis žodis kiekvieno meistro kasdienybėje, nes jau kuris laikas ir patys „by Atwins“ akademijoje kirpimų technikos bazę susiejame būtent su esminėmis bendros stilistikos žiniomis.


Mėgstame užduoti klausimą: ką rinktųsi klientas – blogai stilistiškai parinktą tobulą kirpimą ar ne tokį technišką, bet tobulai parinktą kirpimą? Kitaip sakant, galite formuoti nuostabiausius kirpimus, bet visai netinkančius konkrečiam žmogui – ir kaskart patirsite fiasko. Pasak „by Atwins“ lektorių, tai yra dažna nesėkmių priežastis.


Tad atsakymas į šį klausimą paprastas – visų pirma reikia pagrindų, nes namas be pamatų tikrai bus kreivas, šleivas ir neilgaamžis.


Kiek svarbu išmanyti istorinę mados raidą?


Išmanyti istorinę mados ar, sakyčiau, net labiau meno raidą kirpėjui svarbu formuojant žinių pagrindą, t. y. linijai, spalvoms, kompozicijai giliau suvokti, akiračiui praplėsti. Manau, akademinio lygio žinių nereikia, bet iš praktikos pastebėjome, kad meistrai dažnai būna kūrybingos ar net dramatiškos asmenybės, tad papildomos žinios gali padėti lengviau suvaldyti įvaizdžiu kuriamos neverbalinės kalbos emocijas, atsiriboti nuo neprofesionalaus „man patinka“ ar „nepatinka“ vertinimo. Kuriant bendrą įvaizdį, visuomet svarbus bus įvaizdžio tikslas ir harmoningas balansas jam pasiekti.


Ar būtina stebėti aukštąją madą?


Madą ir tendencijas visuomet svarbu stebėti, nes kirpėjo profesija yra dinamiška, tad privalu nuolat domėtis, tobulėti ne tik kirpimų ar dažymų technikos srityse. Vis dėlto svarbiausias mados ir tendencijų momentas, tiesiogiai parodantis meistro profesionalumą, yra gebėjimas tendencijas pritaikyti konkrečiam klientui ar kuriamam įvaizdžiui. Būtent tokiu analizės ir pritaikymo principu ir kuriamos visos „by Atwins“ seminarų kolekcijos. Jos scenoje yra ryškesnės, nes yra skirtos įkvėpti profesionalams.


Iš aukštosios mados visada galima pasisemti įkvėpimo, kaip išbaigti įvaizdį, skirti dėmesio detalėms. Iš esmės mada ar tendencija tai ir yra niuansų, įvairių smulkmenų visumos darna, kuri ir sukuria konkretaus sezono ar laikmečio įvaizdžio išskirtinumą.


Ar yra taisyklės, kurių nevalia laužyti kuriant?


Kūryba – labai individualus dalykas, tad, tikėtina, ir taisykles visi turi savas. Mes įvaizdį fotosesijai ar scenai kurti pradedame nuo vadinamojo „mood board“ koliažo. Dar viena svarbi taisyklė – neperkrauti įvaizdžio.


Koks mokymosi būdas yra produktyviausias, kaip pasirinkti, kur mokytis?


Visada produktyviausia bus mokytis iš praktikos :) Teorinės žinios ir pagrindai labai svarbu, bet labiausiai mokaisi dirbdamas ir turėdamas galimybę savo darbą analizuoti, vertinti iš šalies, žiūrėdamas į nuotraukas ar vaizdo įrašus. Mūsų stilistikos kelias prasidėjo dar 2004 metais ir, ypač pirmaisiais 10 metų (!), mes ypatingai daug bendradarbiaudavome fotosesijose, renginiuose, patys kurdavome kolekcijas ir jas nuolat analizuodavome, kritikuodavome, ką galėjome padaryti kitaip ar geriau, važiuodavome į renginius užsienyje ir patys daug metų rengėme bendro įvaizdžio renginius „Exit to the City“, siekdami ne tik tobulėti patys, bet ir paraginti Lietuvos meistrus bendradarbiauti, kurti, mokytis.


Dabar jau yra akademinių įvaizdžio kūrimo programų, tad, manau, tikrai būtų verta tiesiog išsipirkti kreditus teoriniams pagrindams gauti ir pasiieškoti kursų su praktine dalimi. Pavyzdžiui, įvaizdžio kūrimo kursai „Suprasti madą“. Taip pat pasiskirti laiko fotosesijoms kurti ar prisidėti prie jų kūrimo su komanda.


Bendras įvaizdis – dažniausiai komandinis darbas: kirpėjo, vizažisto, dizainerio. Kaip komanda susilipdo? Kaip rasti bendraminčių?


Vienareikšmiškai įvaizdžio kūrimas – tai komandinis darbas. Mums dažnai atspirties tašku tampa mano jau minėtas „mood board“ koliažas, nes jau jame galima matyti stilistinę kryptį ir tai leidžia geriau parinkti galimus partnerius. Mes kiekvienas turime savo braižą, tad, jei prašysime natūralaus „nude“ makiažo meistrės, kuri daro tik išraiškingus spalvotus makiažus, galime ir nesusiklabėti. Taigi daraisi koliažą ir pradedi formuoti komandą tiesiog bendraudamas.



Nuotrauka Tomo Vyšniausko

232 views0 comments

Recent Posts

See All