Konsultuoja Skaistė Čiurlytė
Grožio verslo valdymo konsultantė, autorinių verslumo seminarų autorė,
lektorė, koučerė, jau 20 metų vadovaujanti projektams išskirtinai grožio srityje.
Sveikas, vienintelis ir nepakartojamas grožio Meistre! Jei skaitai šį straipsnį,turbūt, jau kurį laiką svarstai, kad vertėtų pakelti savo paslaugų kainas. Spėju,gana dažnai prie šių svarstymų įsipina mintys „gal esu tiek nevertas“, „kaip tai pranešiu savo klientams“, „galiu prarasti savo klientus“ ir pan... Turiu Tave nudžiuginti, kainų kėlimas – didysis siaubas baubas net geriausiems salonų meistrams. Tad, kada reikia kelti kainas ir kaip tai tinkamai padaryti?
AR TIKRAI REIKIA KELTI PASLAUGŲ KAINĄ?
Jei karts nuo karto pagalvoji, kad gal jau reikėtų kelti savo paslaugų kainas, matyt, ne be reikalo. Taigi, jei mąstai, vadinasi – reikia. Dabar lieka tik tinkamai įsivertinti save. Kainos kėlimą reikia pradėti nuo savo vertės suvokimo ir gebėjimo racionaliai palyginti kitus meistrus su savimi bei kuriama verte klientui. Jei daug dirbi, „gyveni“ salone, o uždarbis vis neauga, jei neberandi kur sutalpinti klientų – sveikinu, Tu puikus meistras, kuris nusipelnė daugiau. Ir tai ne tik apie pinigus. Didesnė kaina išgrynina klientus, atrenka tuos, kurie tikrai vertina Tave,pastebi tavo talentą ir supranta, jog Tavo tobulėjimas taip pat reikalauja ir nemažų investicijų, pastangų bei laiko.
Svarstant, ar tikrai vertėtų kelti kainą labai dažnai mus užvaldo emocijos ir baimės dėl klientų nepasitenkinimo, jų praradimo. Jas nugalėti paprasta įsivertinus savo veiklos rodiklius: klientų kiekį, grįžtančius klientus, užimtumą ir kt. Taigi, jei galvoji, kad reikia kelti kainą ir jos niekaip nepakeli jau daugiau nei du metus, didelis procentas klientų grįžta, o panašaus lygio meistrų kainos gerokai aukštesnės, mano atsakymas: „Taip, Tau būtinai reikia kelti paslaugų kainas“.
JEI KELTI, TAI KAIP IR KIEK?
Pirmiausia, niekada nepamiršk, jog šiandien Tu – geresnis meistras, nei buvai vakar. Tu nuolat augi, tobulėji, lankaisi seminaruose, dalyvauji mokymuose, domiesi naujovėmis? Tu tikrai vertas, jog kylant Tavo kompetencijai kiltų ir Tavo atlyginimas, tad kainą didink oriai. Pranešk klientams, jog ruošiesi tą padaryti, kada tai padarysi, kiek kaina pakils, būtinai padėkok Jiems už laiką kartu ir už tai, kad Jų dėka gali tobulėti. Labai dažnai taip bijomas kainos kilimas tampa pridėtinės vertės sau susikūrimu. Natūralu, jog po to atkrenta apie 10% klientų, tačiau lieka tie, kurie vertina Tavo darbą, o prie jų prisijungia ir nauji klientai, kuriems svarbu ne tik kaina, tačiau ir paslaugų kokybė.
Tam, kad kainos pakėlimas būtų sklandus, svarbu įvertinti rinką ir savo konkurentus. Kokios Jų paslaugų kainos? Kiek pabrango produktai, nuoma, mano išlaidos ir visa kita, kam įtaką daro nuolatinė infliacija. Optimalus kainos pakilimas per metus – 5-10 procentų. Tiek pat ir dar daugiau turėtų kilti ir Tavo kompetencija. Tam, kad kainų kilimas taip nebaugintų, galima pasiūlyti papildomų paslaugų, akcentuoti, kur ir kiek tobulėji, kuo esi pranašesnis už kitus meistrus bei ką išskirtinio gali duoti klientui. Galbūt jausmą, kurio jis nepamirš niekada?
Kainų kilimas – natūralus procesas. Dažnai jo bijome tik mes, o ne mūsų klientai. Klientai sąmoningai supranta ir jaučia kainų kilimą visur, todėl dažnai, vos pakėlę kainas, išgirstame: „seniai taip reikėjo“, „vis galvojau, kodėl dar kainos nepakėlėte“ ir pan. Niekada nepamiršk,
jog Tavo profesija – ne tik hobis, tačiau, pirmiausia, Tavo verslas ir pragyvenimo šaltinis, todėl čia turi galioti verslo principai. Tad kelk savo paslaugų kainas, išsigrynink savo klientų ratą, augink savo profesionalumą ir pajausk pilnatvę dirbdamas savo darbą.
Nuotraukos autorė - Evelina Šumilovaitė
Comentários