top of page
Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Jūsų grožio verslo istorijos su grožio verslo stratege Skaiste Čiurlyte. Pokalbis su Ieva Viščinyte



Džiaugiuosi toliau tęsdama skiltį „Jūsų grožio verslo istorijos“, kurioje kalbinu Jus, grožio industrijos atstovus ir atstoves. Kalbinu jus, prašydama atskleisti unikalias patirtis, iššūkius ir sėkmės istorijas, susijusias su grožio verslu. Čia Jūs pašnibždate savo paslaptis, įkvepiate naujų idėjų ir suteikiate vertingų įžvalgų tiems, kurie nori kurti ir auginti savo veiklą.




Šiandien su džiaugsmu pristatau Ievą Viščinytę, kurios kelionė nuo grožio salonų administravimo iki savo nagų studijos „Fingers Crossed Nail Studio“ Vilniuje, Užupyje įkūrimo yra išties įspūdinga. Ieva, kuriai dabar 33 metai, dalinasi patirtimi apie tai, kaip sukūrė ir išplėtojo „unisex“ nagų studiją, kaip pasirinktas procentinis modelis prisidėjo prie jos sėkmingo verslo ir kaip iššūkiai verslo pradžioje tapo naujų idėjų šaltiniu. Tikiu, kad Ievos pasakojimas apie išbandymus ir sėkmės receptus įkvėps ir paskatins drąsiau siekti savo tikslų ir kurti sėkmingą grožio verslą.




Ieva, kaip prasidėjo jūsų verslo kelias?

 

Turėdama daug patirties grožio salonų valdymo ir administravimo srityje tiek Airijoje, tiek Lietuvoje, natūraliai pradėjau galvoti apie savo verslą. Dirbdama šioje srityje, giliau pažinau klientų poreikius ir lūkesčius, todėl nusprendžiau sukurti „unisex“nagų studiją. Per pusę metų nuo idėjos sugalvojimo studiją ir atidarėme. Aš pati nesu nagų meistrė, tad mano tikslas buvo ne tiesiog sukurti darbo vietą sau ar išnuomoti vietas kitiems meistrams, o išvystyti veiksmingą verslo modelį ir sistemą. Norėjau, kad ši sistema būtų patraukli meistrams, atitiktų mūsų tikslinių klientų poreikius ir leistų verslui augti. Taip prieš dvejus su puse metų gimė „Fingers Crossed Nail Studio“.

 

Kodėl pasirinkote procentinį, o ne nuomos verslo modelį?

 

Nuomos pagrindu grįsto verslo modelio niekada nesvarsčiau, nes man tai nėra tikras verslas. Mano nuomone, nuoma nėra efektyvi priemonė, jei norite plėtoti ir auginti saloną. Pasirinkus procentinį modelį, galima labiau įsitraukti į meistrų darbą, užtikrinti aukštesnę paslaugų kokybę ir siekti bendrų tikslų. Toks požiūris suteikia galimybę augti kartu – tiek meistrams, tiek visam salonui.

 

Papasakokite plačiau apie verslo valdymą. Kaip organizuojate darbą?

 

Mano gyvenimas sukasi aplink saloną. Darbo čia tikrai netrūksta ir jo vis daugėja, tačiau užduotys tampa dar įdomesnės. Džiaugiuosi, kad dabar galiu skirti laiko verslo plėtrai. Įdiegus aiškias taisykles ir procesus, salonas tampa vis labiau susistemintas – tai leidžia ir man rasti laiko poilsiui. Mano tikslas ateityje – salone dirbti tik vieną dieną per savaitę, kad galėčiau stebėti kasdienę veiklą, klientų reakcijas ir suprasti, kur yra galimybių tobulėti. Šis etapas man yra vienas maloniausių.

 

Vienas svarbiausių verslo rodiklių man yra klientų grįžtamumas. Kiekvieną mėnesį stebime šį rodiklį ir komandos susitikimų metu dažnai spėliojame, kiek procentų klientų grįžo tą mėnesį. Tai skatina komandos įsitraukimą, nes klientų grįžtamumas – tai ne tik vadovo, bet ir kiekvieno meistro atsakomybė. Mes susitariame dėl bendrų vertybių, pavyzdžiui, siekiame palaikyti draugišką ir laisvą atmosferą studijoje, o meistrų komunikacija ir elgesys turi tai atspindėti. Vienas vadovas šių vertybių negali palaikyti – tai komandinis darbas.

 

Klientų grįžtamumą ir lojalumą taip pat skatiname kurdami pridėtinę vertę. Ši strategija mums pasiteisina labiau nei nuolaidos. Pavyzdžiui, klientams visuomet pasiūlome taurę vyno, ir tai dažnai patraukia vietinių praeivių ar užsieniečių dėmesį. Nors ne visi klientai geria vyną, pats gestas jiems atrodo labai svetingas. Be to, mūsų studijoje groja kruopščiai atrinktas grojaraštis, kurio tikslas – sukurti teigiamas emocijas ir prisiminimus.


Šiandien mūsų klientų grįžtamumas siekia 87 procentus ir tai man yra didžiulis pasiekimas. Matau, kad sukurta pridėtinė vertė klientams svarbesnė nei įprastos nuolaidos. Antras svarbus rodiklis – naujų klientų pritraukimas. Šiuo metu siekiu išplėsti rinką ir pritraukti

daugiau naujų klientų vyrų.

 

Kaip pavyksta pritraukti ir išlaikyti meistrus?

 

Pirmiausia svarbu išsigryninti savo, kaip vadovo, vaidmenį ir aiškiai apibrėžti salono vertybes bei tikslus. Būdama ne grožio meistrė, susidūriau su abejonėmis, ar pavyks pritraukti specialistų. Tačiau aiški salono vizija, vertybių laikymasis ir unikali atmosfera padeda atkreipti meistrų, kurie atpažįsta ir vertina mūsų požiūrį

bei nori būti komandos dalimi, dėmesį.

 

Jau nuo pat pirmo kontakto su potencialiu darbuotoju labai svarbu išsiskirti. Mano darbo skelbimai skiriasi nuo kitų tuo, kad juose pabrėžiu, kokią vertę ir atmosferą kuriame komandoje bei kokios mūsų vertybės. Naudoju nuotraukas iš komandos renginių ir kasdienės veiklos, kad būtų aišku, kokia yra mūsų darbo aplinka. Tai padeda pritraukti meistrus, kurie atpažįsta save ir nori tapti mūsų dalimi.

 

Mano požiūriu, vienintelis veiksmingas būdas prisitraukti ir išlaikyti meistrus – juos „užsiauginti“ pačiai. Svarbu turėti aiškią motyvacinę sistemą, kuri skatintų tobulėti. Pas mus studijoje yra meistrų kategorijos – pradedantieji, pažengusieji ir profesionalai. Kiekvienas lygis turi savo tikslus, kompetencijas ir reikalavimus. Tai meistrams suteikia aiškias gaires, kaip tobulėti ir siekti aukštesnių tikslų. Smagu stebėti jų karjeros kelionę ir augimą. Meistrus tai ypač motyvuoja.

 

Šis būdas imlus laikui ir investicijoms, tačiau man šis kelias pasiteisino. Investuoju į mokymus, kvalifikacijos kėlimą ir suteikiu lankstumą – kiekvieno grafikai yra sudaromi individualiai, atsižvelgiant į jų poreikius. Taip pat atsižvelgiame į meistrų nuomones rinkdamiesi prekių ženklus. Labai pasiteisino individualūs aptarimai „vienas su vienu“, kurie leidžia meistrams jaustis išgirstiems ir suprastiems. Stipri vadovybė skatina ne reikalauti, o diskutuoti. Mano, kaip vadovės, funkcija – kurti erdvę ir sistemą, kurioje meistras jaustųsi gerai ir galėtų tobulėti, nes tik tada jis galės tinkamai pasirūpinti savo klientu. Mano misija – rūpintis meistrais, kad jie galėtų pasirūpinti klientais. Taip pat turime sezoninius komandos vakarėlius. Kartą į metus teikiame apdovanojimus už įvairius pasiekimus. Tai suartina komandą ir stiprina bendrumo jausmą.

 

Ar buvo krizinių situacijų vystant verslą?

 

Pradžioje buvo tikrai sunku – prisimenu laiką, kai buvau likusi tik su dviem meistrėmis ir rimtai svarsčiau apie salono pardavimą. Tačiau būtent šios krizės metu ir gimė kelios svarbios idėjos, kurios padėjo atgaivinti ir auginti verslą. Iššūkiai verčia mąstyti kitaip ir ieškoti kūrybiškų sprendimų. Labai svarbu išlaukti ir iškęsti. Radau naujų būdų, kaip pritraukti klientų kuriant pridėtinę vertę (nes kokybės tuo metu pasiūlyti negalėjome). Pavyzdžiui, suvienodinome meistrių aprangą, pradėjome kurti patrauklų įvaizdį ir stiprų „Instagram“ profilį. Šios krizės metu atradau, kas iš tikrųjų yra svarbu, ir šie pokyčiai padėjo ne tik išgyventi, bet ir toliau augti.

 

Ko palinkėtumėte grožio verslo atstovams?

 

Palinkėčiau aiškiai išsigryninti, ko kaip vadovai norite ir siekiate. Svarbu nepasiduoti meistrų spaudimui ir nepamiršti savo principų bei vizijos. Palaikykite tvirtą struktūrą ir nepasiduokite desperacijai – meistrai puikiai jaučia, kai vadovas yra neapsisprendęs. Jei jie mato aiškų ir tvirtą lyderį, tai suteikia jiems saugumo jausmą ir skatina geresnį darbo rezultatą. Stipri ir aiški vadovo pozicija yra didelė pridėtinė vertė ir padeda kurti sėkmingą verslą.



 

Ieva, labai dėkoju už atvirumą ir už tai, kad pasidalinai savo istorija. Linkiu Tau didžiausios sėkmės!

 


Mano susitikimas su Ieva buvo nepaprastai įdomus ir įkvepiantis. Ievos pasakojimas apie tai, kaip nuo grožio salonų administravimo ji atėjo iki savo nagų studijos „Fingers Crossed Nail Studio“ įkūrimo, atskleidžia ne tik sėkmės istoriją, bet ir įvairius iššūkius, su kuriais teko susidurti. Sužinojome, kaip svarbu yra pasirinkti tinkamą verslo modelį ir kaip iššūkiai gali tapti naujų idėjų ir sprendimų šaltiniu. Ievos kelias įrodė, kad nuolatinis tobulėjimas, aiškios vizijos laikymasis ir stipri komanda yra pagrindiniai sėkmingo verslo ingredientai. Ji puikiai parodė, kaip svarbu ne tik priimti iššūkius, bet ir iš jų mokytis bei augti. Ievos patirtis pabrėžia, kad, siekiant sėkmės, svarbu kurti pridėtinę vertę ir palaikyti teigiamą atmosferą tiek klientams, tiek darbuotojams. Linkiu visiems drąsiai siekti savo tikslų ir išlikti užsidegusiems, nes, kaip matome iš Ievos istorijos, sėkmė ateina tiems, kurie ne tik dirba, bet ir nuolat tobulėja ir kuria aplinką, kurioje visi gali augti ir klestėti.



Su šilčiausiais linkėjimais,

Grožio verslo strategė

Skaistė Čiurlytė

Tel. +370 613 88 082



Nuotraukos iš asmeninio archyvo.

12 views0 comments

Comments


bottom of page