Prieš dešimtmetį Vilniuje, Ašmenos gatvėje, duris atvėrė pirmasis Martyno Stamkausko salonas „Kirpimo meistrai“. Ambicingi planai, nuolatinis tobulinimasis išaugo į trijų salonų tinklą su 14 dirbančių kirpėjų. Atrodytų, vadovo dienotvarkė turėtų būti visiškai užimta, tačiau per tuos metus ne kartą stebėjome „Kirpimo meistrų“ dalyvavimą ir laimėjimus konkursuose, Martynas nuolat mokėsi tarptautinėse akademijose bei dalinosi žiniomis su kolegomis ir dabar drąsiai gali teigti, kad pavyko suburti bendraminčių komandą, kuri perteikia salono šūkį: „Kokybė ir profesionalumas“.
Ar ilgai dvejojote prieš atidarydamas pirmąjį saloną? Koks kelias buvo iki jo?
Prieš dešimt metų jau turėjau didelę profesinę patirtį, daug idėjų ir aiškią salono viziją. Norėjosi salono, kuriame svarbiausia būtų profesionalumas. Kad ten dirbtų meistrai, siekiantys nuolatinio tobulėjimo savo srityje ir niekada nesustojantys. Kad kiekvienas meistras pagal savo profesionalumą turėtų atitinkamą kainų lygį. Prieš dešimt metų tai dar nebuvo savaime suprantamas dalykas. Nelabai mačiau vietų, kur visa tai galėčiau panaudoti ir įgyvendinti. Taip atsirado „Kirpimo meistrai“. Kas paskatino plėtrą?
Plėtrą lėmė žmonės, komandos augimas. Daugėjo meistrų, pradėjome nebetilpti, natūraliai reikėjo plėstis. Žmonės „Kirpimo meistruose“ dirba gana ilgai, per visą šį laiką išėjo tik trys ar keturi komandos nariai – ir tai dažniausiai dėl pasikeitusios gyvenimo situacijos.
Ne vienas salono savininkas susiduria su personalo problema, o kaip „Kirpimo meistruose“?
Jeigu personalo problemos nebūtų, gal ir plėtra būtų greitesnė. Juokauju. Bet visada norėjau, kad „Kirpimo meistruose“ būtų laukiami jauni, ambicingi, darbą mėgstantys ir visada pirmyn einantys meistrai, kuriems svarbu būtų perimti patirtį iš vyresnių kolegų, tobulėti, mokytis. Tokių žmonių atsiranda, nors tikrai negaliu sakyti, kad labai daug. Norintieji įsilieti į KM komandą su klientais pradeda dirbti ne iš karto. Pirmiausia praktikuojasi, padeda salone, daug mokosi, talkina kolegoms, perima jų patirtį, dirba su modeliais. Kartais toks mokymasis trunka net metus. Ir tik tada jau tampa pradedančiuoju stilistu ir pradeda dirbti su klientais. Ir nesvarbu, kad tu pradedantysis meistras, bet lygiai taip pat sieki tobulybės ir gerai atlieki savo darbą. Kitur kartais ir dešimt metų dirbantis meistras ne visada padarytų tą patį darbą taip gerai, kaip pradedantysis stilistas pas mus. Yra jaunų žmonių, kurie tokią galimybę labai vertina. Aš pats nežinau ką būčiau atidavęs, jeigu savo laiku būčiau galėjęs taip mokytis iš praktikos.
Vieni pirmųjų įvedėte skirtingų lygių kainas salone ir el. registraciją. Iš kur sėmėtės idėjų?
Kalbant apie kainų lygį, Europoje ir kitur įprasta praktika, kad paslauga įkainojama atsižvelgiant į meistro profesionalumą. Prieš dešimt metų tai buvo visiška naujovė Lietuvoje, čia daugiausia vyravo viena salono kaina. Skirtingų kainų lygiai ne tik praplečia klientų ratą, nes kiekvienas gali pasirinkti meistrą pagal poreikius ir galimybes, bet ir yra sąžininga pačių meistrų atžvilgiu. Į žinias ir tobulėjimą stilistai investuoja tikrai daug. Tai atsispindi jų darbo kokybėje, tad turi atsispindėti ir užmokestyje už jį.
Kaip renkatės kosmetikos tiekėjus?
Renkamės tuos, kurie gali pasiūlyti kokybiškiausius produktus meistrams. Jau dešimt metų mūsų tiekėjai tie patys – „Sirowa“ ir „Emblika“. Salone naudojame „Wella Professionals“ dažus ir dažymo priemones bei „Davines“ šampūnus ir stilizavimo priemones.
Salonams valdyti nesamdote atskiro žmogaus. Viską spėjate pats?
Kai labai nori, viską spėji. Bet tikrai nesakau, kad lengva būti ir kirpėju, ir vadybininku, ir vadovu. Šiek tiek padeda ir kolegos. Kol kas sunkiai įsivaizduoju, kas galėtų viskuo rūpintis taip, kad visiškai nesukčiau sau dėl to galvos.
Ar yra planų ateinančiam dešimtmečiui?
Visos mintys ir tikslai sukasi apie tolesnį augimą. Kursai pas garsiausius pasaulio meistrus, vidiniai seminarai komandos nariams. Norime ir toliau pritraukti jaunus, ambicingus, savo profesiją mėgstančius meistrus, juos auginti ir padėti siekti aukštumų savo srityje. Tai yra mūsų ateities kryptis ir kasdienis darbas. Mes labai dėkingi visiems savo klientams, kurie įkvepia eiti šiuo keliu.
Vieni pirmųjų prie kolektyvo prisijungę Diana ir Ričardas negaili gražiausių žodžių Martynui, džiaugiasi bendradarbiavimu su juo, giria gebėjimą komunikuoti su visais ir dalintis žiniomis.
Fotografė: Goda Torozaitė
Kommentare