Gražiausių metų švenčių laikotarpį dauguma mūsų skiria apmąstyti savo gyvenimui ir veiklai: įsivertiname tai, kas įvyko, ko pasiekėme, ko dar nespėjome praėjusiais metais įgyvendinti, tuomet svajojame ir planuojame, išsikeliame tikslus naujiems metams. Laikas, kurį skiriame sau ir savo veiklos planavimui, labai svarbus ir reikalingas. Todėl šiame numeryje pasidalinsiu keliais patarimais, kaip lengviau ir efektyviau planuoti savo veiklą.
Nuo ko pradėti?
Apgalvokite ir užrašykite savo viziją. Pirmiausia nuspręskite, ką norite pasiekti ilgalaikėje perspektyvoje, kokia yra jūsų veiklos, gyvenimo vizija ir prasmė jums. Štai keletas klausimų, kurie padės išsigryninti, o gal tik prisiminti savo veiklos viziją ilgalaikėje perspektyvoje.
Išsigryniname tai, kas mums svarbu. Yra toks posakis: „Jei nežinome, ko norime iš savo veiklos ar gyvenimo, kiti tai padarys už mus.“ Kai mes nežinome savo veiklos vizijos, tikslų, nežinome, ko ir kodėl siekiame, tuomet mes tampame aplinkybių, situacijų įkaitais, esame lengvai paveikiami kitų nuomonės, blaškomės tarp pasirinkimų, daug energijos išvaistome ne veiksmui, bet abejonėms. Pats planavimo procesas leidžia mums išskirti veiklos prioritetus.
Planuodami aiškiai suprantame, kas mums svarbu, o kas ne. Planuodami mes projektuojame savo ateitį ir veiksmus tam, kad atsitiktų taip, kaip mes norime. Tai yra tas pats, kaip planuoti savo atostogas ar kelionę: turime tikslą nuvykti į Paryžių, tuomet dėliojame biudžetą, keliavimo būdus, atsakomybes, lankytinų vietų maršrutą, žmones, kurie keliaus kartu ir pan. Kuo tiksliau suplanuojame, tuo didesnė tikimybė, kad įvyks būtent taip. Tik nesupraskite klaidingai, planuojame tai, ką galime padaryti, tai, kas priklauso nuo mūsų pačių. Visuomet išliks išoriniai veiksniai, kurie pakoreguos mūsų planą, jiems esame nepavaldūs. Todėl labai sveika planuojant įsivertinti įmanomas rizikas ir grėsmes.
▲ Turėdami tikslus ir planą, esame labiau motyvuoti ir susitelkę.
▲ Tikslų turėjimas padeda mums pamatuoti rezultatus, pažangą, nenukrypti nuo savo kelio. Tikslų siekimas didina ir pasitikėjimą savimi.
Kaip tinkamai suformuluoti tikslą?
Vienas labiausiai šiomis dienomis paplitusių tikslų kriterijų apibrėžimų vadinamas „smart“. Pagal šį apibrėžimą, tikslas turėtų būti:
▲ konkretus – aiškiai suformuluotas, pavyzdžiui, padidinti nuolatinių, lojalių klientų skaičių;
▲ išmatuojamas – turite nuspręsti, kaip įvertinsite, kad jau pasiekėte savo tikslą, pavyzdžiui, dabartinę klientų bazę sudaro 60 lojalių klientų. Tikslas – 80 lojalių klientų, t. y. 20 naujų klientų;
▲ pasiekiamas – tikslas privalo būti pasiekiamas, atsižvelgiant į turimus ir galimai pasiekiamus išteklius, įskaitant ir kompetencijas;
▲ aktualus – tikslas turi jus dominti ir būti jums vienaip ar kitaip vertingas;
▲ terminuotas – turintis tikslią datą, kada norimas rezultatas gali būti pasiektas, pavyzdžiui, turėti 20 naujų klientų kovo 31 dieną.
Sudarykite veiksmų planą
Nusistatyti ir surašyti savo tikslus nepakanka, jūs taip pat turite žinoti, kaip juos įgyvendinsite. Jau rašydami tikslus pagalvokite apie veiksmus, kuriuos reikės atlikti, kad tikslas būtų pasiektas. „Ką gaunate, pasiekę savo tikslus, nėra taip svarbu kaip tai, kuo tampate siekdami jų.“ Zigas Ziglaras Šiuo neapibrėžtu laiku linkiu visiems ramybės, šviesos, atsinaujinimo bei naujų galimybių, kurias dažniausiai atneša krizės ir pokyčiai.
Jaukių, džiaugsmingų ir šiltų švenčių!
Jūsų grožio verslo strategė
Išsamesne informacija dalinuosi savo seminaruose ir privačiose konsultacijose.
Sekite mano FB puslapį Skaistė Čiurlytė, kuriame rasite patarimų verslumo temomis bei informacijos apie artėjančius seminarus grožio meistrams ir grožio salonų vadovams.
Nuotraukos autorė Evelina Šumilovaitė
コメント