top of page
  • Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Sėkmingas grožio verslas po karantino

Updated: Jul 10, 2020

Konsultuoja Skaistė Čiurlytė – grožio verslo valdymo konsultantė, autorinių verslumo seminarų autorė, lektorė, koučerė, jau 20 metų vadovaujanti projektams išskirtinai grožio srityje.

Kaip greičiau atsistatyti, sustiprėti ir sėkmingai auginti bei vystyti grožio verslą po neplanuotų „atostogų“? Šiame straipsnyje apžvelgsiu pagrindinius aspektus, nuo ko priklauso grožio meistro, grožio salono veiklos rezultatas ir sėkmė.


1. Tikslas/planavimas. Tikslų turėjimas, veikos planavimas ne tik disciplinuoja, sutelkia, bet ir motyvuoja, suteikia stabilumo jausmą vystant savo veiklą. Turėdami tikslus, planuodami savo veiklą mes aiškiai suprantame ko konkrečiai mes siekiame ir kaip tai padarysime, esame labiau atsparūs, dirbame tikslingiau, efektyviau ir pasiekiame daugiau.


Tam, kad būtų lengviau pasiekti tikslą, jis turi būti:

Konkretus: padidinti pelną; padidinti naujų klientų skaičių; padidinti klientų grįžtamumo procentą.

Pamatuojamas: planuojamas pelnas - + 30%, naujų klientų skaičius - +20, klientų grįžtamumo procentas - 60%.

Aktualus. Tikslas tūri būti aktualus ir svarbus šiame etape. Pvz., nuo to, kaip dažnai jūsų klientai grįš į saloną, tiesiogiai priklausys jūsų pelnas.

Pasiekiamas. Jūs turite tiksliai žinoti kaip sieksite tikslo, kokie konkretūs žingsniai tūri būti atlikti.

Apibrėžtas laike: planuojamas pelno augimas iki sausio 1-osios; planuojamas naujų klientų augimas iki rugsėjo 1-osios.

2. Veiklos rodikliai. Norint sėkmingai valdyti savo veiklą bei pasiekti savo norimą rezultatą greičiau ir efektyviau, reikia matuoti savo veiklos rodiklius. Veiklos rodikliai turi milžinišką įtaką tiek meistro, tiek salono verslo sėkmei. Prisiminkime seną taisyklę: negali auginti to, ko negali išmatuoti. Pagrindiniai veiklos rodikliai:

Produktų pardavimų suma. Pagalvokime:

Po apsilankymo pas jus, klientas jaučiasi puikiai: jo veido/plaukų/nagų būklė puiki, oda švytinti, pamaitinta, plaukai švytintys, turintys apimtį ir pan. Paklauskime savęs, kas sukūrė šį EFEKTĄ, šį REZULTATĄ, kuriuo klientas patenkintas?

1. Neabejotinai, tai JŪS. Tai yra Jūsų profesionaliai pritaikytos techninės žinios, jūsų patirtis sprendžiat klientų plaukų/odos problemas, Jūsų kasdieninė praktika, kuri leidžia Jums vis kokybiškiau ir profesionaliau atlikti paslaugas.

2. Tai – PRODUKTAI! Pasiekti galutiniam rezultatui reikėjo ne tik jūsų išmanymo, patirties, žinių, bet ir PRODUKTŲ, kuriuos naudojote. Būtent produktai yra „atsakingi“ už veido/plaukų drėkinimą, maitinimą, apslaugą, blizgesį, apimtį ir pan. Ar žinote, kad dauguma klientų išėję iš grožio specialisto, nežino kaip tiksliai tęsti priežiūrą namuose? Tai prilygsta iš gydytojo kabineto išėjusiam pacientui, kuris nežino, kaip jam elgtis ir gydytis namuose.

Kodėl PRODUKTŲ pardavimas yra svarbus JŪSŲ darbe?

Jūsų klientų mokėjimas tinkamai prižiūrėti savo plaukus/veido odą ir pan., namie daro tiesioginę įtaką:

klientų pasitenkinimu Jūsų teikiamomis paslaugomis,

klientų grįžtamumui,

jūsų gaunamų rekomendacijų kiekiui,

jūsų gaunamoms pajamoms.

Todėl ne pardavinėkime, bet rūpinkimės savo klientais, įkvėpkime, edukuokime juos, pateikime jiems geriausius sprendimus ir ne tik turėsime daugiau laimingų ir dėkingų klientų, bet ir ženkliai daugiau pajamų.

Klientų pakartotinių užrašymų %. Esant neapibrėžtai ekonominei situacijai, kaip niekada yra svarbu išlaikyti savo klientus. Juk naują klientą pritraukti kainuoja gerokai daugiau, nei jį išlaikyti! Gero salono ar grožio meistro pakartotinių užrašymų rodiklis turėtų sudaryti apie 70 %. Tai reiškia, jog tiek klientų grįžta kas mėnesį ar kas 6 savaites. Būtinai įsivertinkite šį rodiklį sau. Jei jis nesiekia nė 50 % tai yra raudona vėliava rodanti, kad kažką savo veikloje darome ne taip ir būtina keistis. Be to ieškodami vis naujų klientų mes ne tik gaištame laiką bei švaistome resursus, tačiau ir nuolat jaučiame nestabilų pagrindą po kojomis. Tai trukdo visiškai susikaupti dirbant, šimtu procentų susitelkti į grožio kūrimą ir kliento poreikių atliepimą. Mes negalime planuoti ne tik savo laiko, tačiau ir išlaidų bei pajamų, o tai ne retai „numuša“ užsidegimą dirbti. Sekite savo duomenis ir, jei jie nedžiugina, ieškokite priežasčių, kodėl dauguma klientų taip ir negrįžta. Kartais to pakanka, kad viskas apsiverstų aukštyn kojomis ir Jūs bei Jūsų verslas klestėtumėte. Tad klientų užrašymas kitam kartui duoda ne tik ženklią finansinę naudą, planavimą, t.y. ramias meistro savaites ir mėnesius, bet ir UŽTIKRINA ESAMŲ KLIENTŲ GRĮŽTAMUMĄ bei jų

LOJALUMĄ.

Rekomendacijos. Pati geriausia, pigiausia ir paveikiausia reklama yra “iš lūpų į lūpas”. Bet nepamirškime, jog 88% klientų pasitiki soc. tinkluose esamomis rekomendacijomis, todėl supraskime, jog tai yra mūsų kapitalas. Nenustokime prašyti rekomendacijų, išsikelkime tikslus, matuokime juos, nes tai tiesiogiai daro įtaką verslo, veiklos sėkmei.

Papildomi pardavimai. Šiame etape išsilaikys ir klestės tie salonai ir meistrai, kurie ne tik išlaikys klientus, padidins jų apsilankymų dažnumą, bet ir atras papildomų galimybių bei pasiūlys savo klientams daugiau paslaugų. Todėl nuolat galvokime, ar efektyviai išnaudojame savo laiką, ar klientas žino, kokias konkrečiai paslaugas atliekame, pagalvokime, kokiais būdais galime paskatinti, pasiūlyti klientui papildomas procedūras, gydymus ir kitas jam reikalingas paslaugas. Tai ne tik padidins klientų pasitenkinimo lygį, jų lojalumą Jums ir Jūsų salonui, bet ir generuos Jums didesnes pajamas bei leis dirbti produktyviau.

3. Klientų aptarnavimas. Ekonominio nuosmukio metu ar esant didelei konkurencijai, vis daugiau dėmesio turėtumėme skirti puikiam klientų aptarnavimui. Klientas perka ne tik paslaugą ar produktą, bet jis perka santykį, kurį su juo kuriame, emociją, jausmą bei patyrimą. Vieno tyrimo duomenimis būtent patyrimas, emocija, pasitikėjimas turi net 38 procentus įtakos kliento sprendimui grįžti pas meistrą ar į saloną. Daugelis tyrimų, atliktų visame pasaulyje, atskleidė, jog investavimas į klientų aptarnavimo gerinimą, padidina įmonių rezultatus ir gaunamas pajamas. Taigi kokybiškas klientų aptarnavimas ir grožio salono ar meistro pelno augimas yra du neatskiriami dalykai. Jei klientas jausis esąs vienas, išskirtinis tarp daugelio kitų klientų, tada jis vertins jūsų saloną kaip vieną, išskirtinį iš daugelio kitų salonų ar meistrų.

Kiekviena situacija dovanoja galimybes. Linkiu jas įžvelgti, pasinaudoti jomis ir sėkmingai auginti savo grožio verslą.


Daugiau informacijos rasite fb: Skaistė Čiurlytė @2Strainings

Laukiu Jūsų skambučių tel. +370 613 88 082

Įkvėpimo Jums,





Nuotraukos autorė - Evelina Šumilovaitė


78 views0 comments

Comments


bottom of page