Kaip sakoma, upės tėkmės neužtvenksi, taip nesustabdysi ir vis didesnio žmonių sąmoningumo ekologijos tema. Grožio salonai pradeda burtis į organizacijas – juk kartu visada lengviau pasiekti tikslą. Viena tokių organizacijų „Salon Sustainability“ buvo įkurta 2020 m. rugsėjo 1 d., siekiant suteikti salonams galimybę lengvai atiduoti perdirbti iki 95 % savo atliekų.
Pasakoja kirpėjas JC Aucamp, „Salon Sustainability“ įkūrėjas: „Pats būdamas salono savininkas, vis labiau baisėjausi dėl mūsų pramonėje susidarančių atliekų, kurių dauguma patenka tiesiai į sąvartynus!“
Ar salonai aktyviai dalyvauja bendroje veikloje?
Salonai mielai dalijasi perdirbimo patirtimis su mumis ir savo klientais. Būti tvariu salonu dabar yra šaunu. Tai tampa nauja tendencija ir tai bus ateities salonų pokytis. Salonams patinka įsitraukti į mūsų organizuojamas švaraus paplūdimio dienas, kai kartu renkame vandenyno išplautą plastiką ir atliekas, kuriuos po to perduodame perdirbti.
Kokie artimiausi jūsų planai?
Per ateinančius kelis mėnesius planuojame pradėti savo programą grožio salonams visoje Europoje, kad suteiktume galimybę perdirbti kuo daugiau netinkamų perdirbti medžiagų.
Ar ekologiškas požiūris svarbus jūsų klientams?
Taip, labai. Salonų klientai vis labiau supranta, kiek daug atliekų lieka po jų apsilankymo, ypač per šį pandeminį laikotarpį, kai kirpėjai ir kosmetologai sunaudoja itin daug plastikinių
asmeninės apsaugos priemonių (AAP). Mūsų naujoji AAP atkūrimo programa sukurta tam, kad padėtų sumažinti naujai įvestų sanitarinių reikalavimų poveikį aplinkai, užtikrinant,
kad šios AAP būtų sunaikintos atsakingai. Taikydami šią naują programą, galėsime utilizuoti visas AAP, įskaitant kaukes, pirštines ir vienkartinius biologiškai skaidžius rankšluosčius, taip pat daiktus, naudojamus darbo vietoms dezinfekuoti, pavyzdžiui, servetėles ir popierinius rankšluosčius.
Salono internetinė svetainė: www.salonsustainability.club
Nuotrauka: www.pexels.com
„Oway Lietuva“ projektas
„Oway“ 2013 m. tarptautiniame profesionalams skirtų kosmetikos priemonių versle atsisakė plastikinių indelių ir savo produkcijai pasirinko išskirtinai tik stiklo ir aliuminio tarą. Stiklas padeda išsaugoti „Oway“ gaminių sudėtyje esančių augalinių ekstraktų savybes ir vientisumą, be to, apsaugo produktus nuo UV spindulių ir bakterijų poveikio. Taip įprasminamas atsparumas, apsauga, grynumas, skaidrumas ir higiena.
Bendraminčių gretos gausėja – bendradarbiaujama su grožio salonais, kurie surenka ir grąžina panaudotus „Oway“ stiklinius butelius. Juos galima puikiai kūrybiškai panaudoti kaip vazas ar žvakides, tad pirmąjį pusmetį kone visi grožio meistrai stiklines pakuotes tiesiog išsidalindavo. „Dabar, kai jau yra perteklius, grožio salonai su malonumu mums atiduoda „Oway“ stiklines pakuotes, – džiaugiasi OWAY Lietuva vadovė Laura Žičkuvienė. – O mes paleidžiame jas į antrą gyvenimą – kūrybos dirbtuves.“
Giedrius Bučas – socialinės iniciatyvos „Kūrybos kampas 360“, kurios rūpestis – švaresnės ir sveikesnės aplinkos kūrimas bei saugojimas, įkūrėjas ir pokyčių lyderis. Jis kartu su komanda plėtoja darnaus vartojimo ir antrinio dizaino idėjas, vykdo edukacinę veiklą ir visai neseniai kartu su TV laida „Tylūs geradariai“ drauge su Leo sukūrė stalinį šviestuvą, pritaikydamas perpjautą „Oway“ butelį ir iš laboratorijos išmestą stovą. Džiugu, kad tai ne vienkartinis projektas ir bendradarbiavimas tęsiamas.
Nuotraukos: OWAY Lietuva
Comments