top of page
Writer's pictureH&B PROFESIONALAMS

Trijų FEMINA BONA dešimtmečių puota

Spalio viduryje bendrovė FEMINA BONA subūrė grožio srities specialistus į „Estetikos puotą“ – FEMINA BONA 30 metų istorijos ir ateities įžvalgų performansą, kurio metu estetikos profesionalai keliavo estetikos kultūros akimirkomis, klausėsi gyvų pasakojimų, muzikos ir mėgavosi gastronominėmis tikrumo degustacijomis.


„Estetikos puota“ – tai graži bendrystės simbolika, kelių dešimtmečių estetikos profesionalų patirtys, laimėjimai, žinios, atradimai... Istorijos, kurios kuria tikrumu paremtą estetikos kultūrą. Šią bendrystę simbolizavo renginio vainikavimas – duonos dalijimosi ceremonija prie estetikos stalo, įprasminusi bendrą aistrą kurti ir dalintis.


Rasa Baltė-Balčiūnienė (dešinėje) ir KIGSA prezidentė Jolanta Mačiulienė



Na, o mes kalbiname bendrovę FEMINA BONA įkūrusią Rasą Baltę-Balčiūnienę. Neabejojame, kad per visą įmonės gyvavimo laikotarpį teko susidurti ne su vienu iššūkiu. Tad kokie tie svarbiausi trijų dešimtmečių FEMINA BONA momentai?



Rasa, ar galėtumėte išskirti pagrindinius savo įmonės gyvavimo etapus? Kokie jie?


Pirmasis etapas, žinoma, – įmonės įkūrimas. Pradėkime nuo to, kad man tuomet buvo 26 metai. Noras sukurti kažką naujo – begalinis, tam turėjau pradinį kapitalą, buvau jau užsidirbusi iš kitų veiklų. Tada pradedi kurti ryšius, formuoti įmonės potencialą. Jaunas žmogus, kai ateina į verslą, jis nelabai ką galvoja, tik ieško naujų dalykų. Ir man pavyko. Pirmaisiais veiklos metais kas tris mėnesius į Lietuvos rinką pristatydavome vis po naują prekių ženklą, mokymus ar paslaugą. Tai buvo dešimtmetis, kai kūriau kompanijos pamatą. Šis etapas buvo labai jaunatviškas, impulsyvus, pačiai buvo labai įdomu. Žinoma, tam reikia drąsos, o spontaniškumui trūksta nuoseklumo. Bet aš tiesiog dariau, kūriau įmonę. Pradėjusi mokslus ISM vadovų magistratūroje ir susipažinusi su vadovų daromomis klasikinėmis klaidomis kuriant verslą, supratau, kad padariau jas visas. Bet svarbiausia buvo daryti ir intuityviai viską ištaisyti. Šiame etape atsitiktinumas padėjo atrasti ir „Keune“ kosmetiką, kuri tapo vienu pagrindinių dalykų įmonėje. Bolonijos parodoje mūsų tuo metu atstovaujamos kompanijos „Great Lengths“ stende sutikau jų atstovus Olandijoje, kurie man ir rekomendavo atkreipti dėmesį į jų šalyje gaminamą kosmetiką. Čia, įspūdingame „Keune“ stende, pabendravus su pačiais savininkais užsimezgė puikus bendradarbiavimas.


Nors tuo momentu buvo labai daug darbų, man rūpėjo įmonės sąmoningumas. Daug domėjausi psichologija, bendravimo ir aptarnavimo kultūra ir visą gautą informaciją pateikdavau kartu dirbantiesiems ir klientams. Dabar pagalvoju, kad būtent dėl to susikūrė tokia FEMINA BONA, apie kurią sakoma – jie kitokie. Mes, nesidairydami į kitus, negalvodami, ką apie mus pagalvos, kūrėme gilesnį požiūrį į verslumą. Pasinaudodami gana tuščia rinka, pristatydami naujoves ir pasitelkdami kokybišką sąmoningą darbą per šį etapą sukūrėme įmonės potencialą.


Tačiau buvo ir laikotarpis, kai pajutau egzistencinę krizę. Ryte prabundi geros nuotaikos, bet vos pagalvojus apie tai, kad reiks eiti į darbą, apima depresinės mintys. Tačiau palikti šios darbovietės negali, nes tai juk tavo sukurta darbo vieta. FEMINA BONA jau gyvavo dešimtmetį, mano vienam sūnui buvo devyneri, kitam – septyneri metai, aš taip intensyviai tą laikotarpį dirbau. Bet atėjo momentas, kai nebenorėjau nieko daryti. Ir aš praktiškai pabėgau – likau tik kaip įmonės akcininkė, palikau direktorės pareigas kitiems.. Nemokėjau tuo metu atrasti tinkamo verslo savininko ir vadovo santykio. Man tiesiog buvo nebeįdomu. Dabar jau galiu pasakyti, kad mano pačios, kaip žmogaus, potencialas daugiau orientuotas į intelektualų verslą. Tikriausiai dėl to visiškai atsitraukusi nuo įmonės veiklos 2005 m. įkūriau Harmoningos asmenybės institutą (dabar vadinamas HAI verslo vystymo institutu) ir į jį pasinėriau visa galva. Kadangi buvo padėti tikrai geri pamatai, įmonė gana sėkmingai gyvavo. Žinoma, kaip įmonės savininkė, stebėjau jos veiklą. Juk ten buvo visi mano finansai, ji buvo pamatas kitoms mano veikloms. 2008 m. pamačiusi, kad įvyko krizė ir įmonę reikia traukti iš finansinės duobės, pasamdžiau didelę patirtį turintį vadovą. Jis per metus viską suvaldė. Po to direktoriaujant Eglei Raišutytei pradėjau jaustis kaip strategijų valdytoja. Mes kartu pasitardavome prieš priimdamos sprendimus ir taip susikūrė man tinkamas verslo savininko bei vadovo įmonės valdymo modelis.


Po dešimties metų pertraukos grįžau į direktores pareigas. Tačiau esant puikiai komandai, man nebereikia skirti viso savo laiko šioms pareigoms, todėl ir mano postas yra ne tradicinio vadovo. Žinoma, buvo ir nuostabos, nes dešimtmetį visai nesidomėjau šios srities rinka. Po metų pamačiau, kad FEMINA BONA nebėra kažkas išskirtinio, ji suvienodėjo su kitais, veiklos tapo orientuotos į finansų augimą. Tas yra gerai, bet man norėjosi skirti daugiau dėmesio prasmei. Tad kilo klausimas – kas toliau? Štai tada ir atsirado „draivas“, praregėjimas, naujų krypčių matymas, kur svarbu estetika ir išlikimas žmogumi.


Slenkant šiems jūsų vidinių išgyvenimų etapams, kito ir grožio srities rinka, kaip tai paveikė jus?


Aš, kaip žmogus, niekada nesilyginu su kitais, neanalizuoju konkurentų. Visada bandėme kurti savo vizijos verslo modelį. Vienas labai pasiteisinusių sprendimų buvo IT įrankio – rekomendacijų modelio – sukūrimas. Tai ypač pravertė prasidėjus pandemijai. Mane inspiravo globalūs pokyčiai, kai pasikeitė profesinių mokyklų finansavimo valstybinė politika, kai atsirado rinkos ekskliuzyvo pažeidimų atvejų. Štai tada supranti, kad tvirtų dalykų nėra ir turi gebėti prisiderinti prie pokyčių.


Per šiuos dešimtmečius turėjote nemažai patirties su darbuotojais. Kokia atmosfera vyrauja įmonėje?


FEMINA BONA visada turėjo kolektyvo branduolį. Susikūrė tam tikra organizacinė kultūra, kurioje daug mokymosi, puikūs gebėjimai priimti sprendimus. Ir man labai svarbu, kad aš nesu FEMINA BONA veidas, įmonei atstovauja kiti žmonės ir jų ne vienas. Aš pristatau HAI institutą, nes jis rinkoje tiesiogiai asocijuojasi su manimi. Džiaugiuosi, kad visada bendradarbiaujame su mylinčiais grožį žmonėmis ir galime suteikti jiems galimybę realizuoti estetikos poreikius. Labai svarbu pastebėti potencialą, puiku, kai perspektyvūs grožio specialistai turi bendrą norą augti. Kai požiūriai sutampa, pasiekiami dideli rezultatai.



Dėkojame Rasai už mintis ir norime palinkėti kad visais ateinančiais etapais būtų kuo daugiau gerų potyrių ir atradimų!



Nuotraukų autorė: Viktorija Makovskaja

214 views0 comments

Recent Posts

See All

Komentarze


bottom of page